Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

3 Şubat 2014 Pazartesi

Ispanaklı İrmik Tatlısı

Herkese Merhabalar;

Şubat ayının ilk pazartesinde sizinle lezzetli bir tarif daha paylaşmak için karşınızdayım :) Aslına bakarsanız isminden de anlaşılacağı gibi yapacağım tarif tatlı tarifi ama küçük bir farkla ıspanaklı.. İlk ismini duyduğunuzda tuhaf gelebilir yada yapmak istemeyebilirsiniz. Ancak tarifi tam olarak yaparsanız ıspanak kokusu ve tadının gelmeyeceğini size garanti edebilirim. Bana da ilk söylediklerinde çok tuhaf gelmişti gerçi ben ilk ıspanaklı pasta yediğimde de çok şaşırmış inanmıştım. Ama tattıktan sonra hoşuma gitti hiç bir şekilde ıspanak kokusu veya tadı yoktu sadece renk vermişti gene de irmik tatlısında ilk duyduğumda hayal edememiştim. Ancak denemekten de geri kalmadım :) Bu arada ön yargıları kırmak adına arkadaşlarım veya ailemden biri ilk neyli olduğunu sorduklarında ıspanaklı olduğunu söylememiştim tattırdıktan sonra ıspanaklı olduğunu söyledim ve çok şaşırdılar içlerinde antep fıstıklı sananlar bile vardı :) Bende ıspanağı renk vermek için kullanmıştım zaten.  Değişiklik istiyorsanız deneyin derim. Lezzetli hafta olsun hepinize

MALZEMELER


İrmik tatlısı için:
  • 1 su bardağı taze ıspanak yaprakları
  • Yarım su bardağı su
  • 6 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı margarin veya tereyağı
  • 1 çay kaşığı vanilya

Üzerinin vanilyalı puding için:

  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya margarin
  • 2 çay kaşığı vanilya
  • 1 yumurtanın sarısı
  • Veya: hazır paket puding de hazırlayıp kullanabilirsiniz. (Tarifte ev yapımı puding kullanıldı)

HAZIRLANIŞI
Önce ıspanak yıkayın ve yarım bardak su ile kaynatın. Elektrikli mikserle püre haline gelene kadar iyice ezin, soğumaya bırakın. Tatlının malzemeleri (tereyağı ve vanilya hariç) bir tencereye alın, iyice karıştırın ve içine ıspanak püresi ilave edin, sürekli karıştırılarak kaynatın. Koyulaşınca tereyağı ve vanilya ekleyin. Ayrı bir yerde vanilyalı pudingi hazırlayın. İlk ıspanaklı irmiği borcama yayın daha sonra vanilyayı pudingi üzerine dökün. Soğuduktan sonra kurumaması için üstünü streçle sarın buzdolabında bir iki saat dinlendirin. Sonra dilimleyip servis yapabilirsiniz. Ben süslerken antep fıstığı ve damla çikolata kullandım. Afiyet olsun

NOT: Ispanaklar irmik tatlısına  istediğiniz rengi vermezse istediğiniz rengi elde edesiye kadar aynı yöntemle kaynatıp tatlıya ekleyebilirsiniz. Ayrıca ıspanağı ekledikten sonra tekrar el blendırıyla iyice çırpın.







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder