Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

7 Mart 2014 Cuma

Pasta Tarifleri İle İlgili Püf Noktaları

Herkese Merhabaaa :)


Haftanın son gününde yeniden sizlerleyim. Biliyorum arada gene kaçamak yaptım ama kişisel sebeplerden dolayı oldu biraz, birazda bloğumun tasarımını hazırladım. Ufak tefek değişiklikleri yaptık normalde bitmeden bir şey yazmak istemiyordum sizlerin karşısına yepyeni tasarımla çıkmak istiyordum ama sanırım biraz uzun sürecek o yüzden daha fazla dayanamadım aranızda döndüm :)

Bu hafta aradaki açığı kapatıcam merak etmeyin, ilk olarak her hafta paylaştığım gibi püf noktalardan başlayalım. Bu haftanın son gününde size tatlı bir püf noktası vereceğim. Pasta yaparken yapmamız gereken püf noktaların hepsini bu yazıda bulabilirsiniz

Her yazımda hatırlattığım gibi bu yazımda da belirtmek istiyorum. Tasarımcının Mutfağı'na sosyal medyadan da takip edebilirsiniz. Bunların için adreslerimiz



Facebook; www.facebook.com/tasarimcininmutfagi


Twitter; www.twitter.com/tasarimcininmut


İnstagram; www.instagram.com/tasarimcininmutfagi

Tasarımcının mutfağına bu adreslerden ulaşıp, katkıda bulana bilirsiniz. Ayırca unutmayın ki görüşleriniz benim için önemli bu nedenle tarif hakkında ki düşüncelerinizi yada sorularınızı yorum yazarak sorabilir veya tasarimcininmutfagi@hotmail.com adresine mail olarak atabilirsiniz.

Gelelim püf noktalarına;
  • Pasta yaparken kek kalıbınızı katı yağ yerine sıvı yağla yağlayın, hem yağlanması daha kolaydır hem de bu şekilde yapmak pasta kekinizin yanma ihtimalini azaltır.

  • Pasta kekinizin pişip pişmediğini anlamak için üzerine parmağınızın ucuyla hafifçe bastırın, kekin üzerinde iz kalmadan tekrar eski haline dönüyorsa pişmiş demektir.

  • Pasta kekiniz kalıptan çıkarken kırıldıysa üzülmeyin çünkü çaresi var. Pastanıza ılıttığınız reçeli sürüp kırılan yeri yapışıncaya kadar kalıpta bekletin.

  • Pastanızın dış görünümündeki kırıkları gizlemek için etrafına kakao ya da şeker serpebilir, krema sürebilirsiniz.

  • Pasta kekinizi yaparken ununu iyice eleyin. Elenen un hamurun daha güzel kabarmasını sağlar.

  • Mayalı ve pandispanya türü hamurlar hava akımından çok çabuk etkileneceğinden kalıbı fırına koyduktan sonra fırının kabağını açmamaya gayret gösterin.

  • Pandispanyanın nemlenmemesi için piştikten sonra kalıptan hemen çıkarın.

  • Pastaya krema süreceğiniz zaman kremanın ılık veya soğuk olması gerekir çünkü sıcak olan krema, pasta hamurunu yumuşatır.

  • Greyfurt ve portakal gibi meyvelerin suyunu sıktıktan sonra kabuklarını atmayın, küçük küçük
    doğrayıp poşete doldurarak buzlukta saklayın. Pasta yaparken lezzet artırıcı olarak kullanabilirsiniz.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder