Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

27 Şubat 2014 Perşembe

Et Yemekleri Tarifleri İle İlgili Püf Noktaları


Herkese Merhabaaa :)

Bugün güzel mi güzel bir günden, güzel mi güzel günlük güneşlik havanın eşliğinde sizlere yazımı yazıyorum. Bugün gerçekten İzmir de çok güzel bir hava var, sanki şubat sonu değil mart nisan ayındayız. Geçen haftalarda bahsettiğim gibi bu haftada sizler için püf noktalar araştırdım ve size yardımcı olacağını düşündüğüm noktaları birleştirdim.

Bu aralar Tasarımcının Mutfağı ile ilgili çok güzel çalışmalarım var, sizlerle bir an önce paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Bu yeni durumlar beni pek heyecanlandırıyor hep bir yengeç olarak sabır konusunda tam hakim değilim kendime bir an önce yep yeni bir şekilde karşınıza çıkmak istiyorum. O yüzden blogla fazla ilgilenemiyorum ama sizleri de ihmal etmek istemiyorum. O yüzden elimden geldiğince dengeyi sağlayacağım.

Bu küçük ayrıntıyı da sizlerle paylaştığıma göre bu haftaki yazımı paylaşabilirim sizlerle. Bu hafta sizlerle et pişirirken neler yapmalıyız, nelere dikkat etmeliyiz onları paylaşacağım. Her zaman olduğu gibi bu hafta da umarım işinize yarar dileklerimi iletip püf noktalarına geçiyorum. Lezzetle Kalın!

Buyurun bakalım püf noktalar;
  • Etin pişerken dağılmaması için suyuna birkaç damla sirke koyun.
  • Etin suyunun berrak olması için üstünde oluşan köpüğü bir kevgir ile temizleyin.
  • Etin ızgarada daha yumuşak ve lezzetli olması için bir süre ayçiçek yağında bekletin.
  • Etin iyi pişmesi için metal çatal batırmayın çünkü çatal batırılınca etin suyu akacağından sertleşir.
  • Mangalda ızgara yapacağınız zaman ateşe biraz tuz serperseniz ateşin harlamasını önlersiniz.
  • Mangalda pişirdiğiniz ete duman kokusunun ve tadının sinmesinden rahatsız oluyorsanız iyice
    yıkadığınız bir elma ya da bir parça limonun kabuğunu ateşe atın.
  • Fırında pişen etin kurumaması için fırının içine su dolu bir kap koyun.
  • Aldığınız kıymanın tamamını tüketemeyecekseniz, soğanla kavurup küçük kaplara bölerek derin dondurucuda saklayın.
  • Kırmızı çiğ et buzdolabında en fazla 3-4 gün dayanır. Sosis ve salam paketi açıldıktan sonra 5 gün, füme etler ise 1 hafta dayanır.
  • Etleri buzdolabının en soğuk kısmında 2 ile 4 derece arasında saklayın. Eğer eti aldıktan sonra 1-2 gün içinde tüketmeyecekseniz et paketini bir kez de alüminyum folyoya (et alüminyum folyo ile temas etmemeli) sarıp derin dondurucuya koyun ve üzerine paketlediğiniz tarihi yazın.
  • Alışveriş yaparken en son etleri satın alın. Et sularının diğer yiyeceklere bulaşmaması için mutlaka ayrı bir poşete koyun.
  • Eti pişirirken sadece bir kere çevirin. Ne kadar sık çevirirseniz etiniz o kadar sertleşecektir.
  • Etin sulu ve yumuşak olmasını istiyorsanız piştikten sonra mutlaka 1-2 dakika dinlenmeye bırakın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder