Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

25 Şubat 2014 Salı

Krep Tarifi


Herkese Günaydınnn :)

Bugün sizlerle kahvaltınızı süsleyecek bir tarif vereceğim :) Krep tarifi.. Aslına bakarsanız hafta içi çalıştığımdan dolayı ben sadece pazar kahvaltılarına şenlik katabiliyorum. Krep de bu şenliklerden biri. İster reçelli, ister Nutella'lı olsun (Nutella'yı çok severim de ) yada peynirli olsun her çeşit yiyebileceğiniz bir tarif. İnternette kahvaltıdan başka bir çok tarifte kullanıldığını gördüm aslına bakarsanız denemeye de cesaret edemedim.

Taki ofiste öğle aralarında yemek yediğimiz yerde sebzeli krep yiyesiye kadar. Krepi bir kere daha sevdim resmen. En kısa zamanda tarif defterime ekleyip, sizlerle paylaşacağım.


Krep olarak bilinse de bazı yerlerde akıtma vs. gibi değişik isimlerle biliniyor. Ama bana göre akıtma yerine krep kulağa daha hoş gelen bir kelime.

Krepi ilk yaparken korkmadım desem yalan olur. Çünkü kolay gibi gözükse de kıvamını iyi tutturmak lazım. Çok sulu cıvık bir kıvam olursa pişmez, katı bir kıvamda olursa da hamur olur. Tavaya attığınızda da çok fazla kalın atmamaya çalışın. Birde bunun tavada havaya atıp ters çevirmesi var işte bunu hiç bir zaman yapamadım sanırım yapamıcam da :) Her konuda usta olacak değiliz ya biz de spatula ile çeviririz yani :) Şaka bir yana gerçekten de çok zahmetli atması, hadi attın diyelim bir de düz şekilde tekrar yakalaması var. Bunun için özel krep tavası bile aldım ya hata bende değil tavada çok büyük atamıyorum diye ama yok gene atamadım :) Yapacak bir şey yok olmuyorsa olmuyor deyip kreplerime devam ettim.

Gelelim şimdi krep tarifine;


MALZEMELER
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağından biraz az un
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Pişirmek için margarin veya sıvı yağ (Ben sıvı yağ kullandım)
HAZIRLANIŞI
Süt ve yumurtaları iyice çırpın, daha sonra suyu da ekleyip çırpmaya devam edin. Unu yavaş yavaş ekleyin, bir yandan unu eklerken diğer yandan çırpmaya devam edin çünkü hamurun topaklanmaması lazım. Kek hamurundan daha akıcı bir kıvamda hamur edin. Bir kaba çok az sıvı yağ koyun ve fırça yada peçete yardımıyla teflon tavayı yağlayın.  Tavaya 1 kepçe hamuru dökerek yayın. Her iki tarafını çevirerek orta ateşte pişirin. Her krepi pişirdikten sonra tavanızı yağlayın yoksa krepiniz yapışır ve yanar. Afiyet olsun

Herkese lezzetli bir hafta olsun!




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder