Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

20 Şubat 2014 Perşembe

Supangle Tarifi


Merhabalarrrr :)

Bugün gene tatlı mı tatlı bir tarifle karşınızdayım :) Kardeşimin isteği ve bir o kadar da ısrar etmesi üzerine yaptığım supangle tarifini paylaşacağım sizinle. Aslına bakarsanız yaparken çok üşendim hatta sırf ısrar üstüne yaptım diyebilirim. O yüzden pekte güzel bir sonuç beklemiyordum. Ama yedikten sonra hiçte öyle olmadığını düşündüm. Bu nedenle sizlerle de paylaşmak istedim.

Supangleyi yaparken özellikle hazır malzeme kullanmadım. Kendi yaptığım bir tatlı olsun istedim. Ev yapımı olmasına rağmen dışarı da satılan supangle tadına yaklaştığımı düşünüyorum. Böyle düşünmeme neden olan diğer sebepte kardeşimden ve diğer aile fertlerinden  aldığım tepki :) Tarifteki ölçülere göre 6 porsiyon çıktı. Tabi bu tabaklarınızın büyüklüğüne göre veya küçüklüğüne göre de değişebilir, ancak ortalama 4 porsiyon çıkarabilecek bir tarif.

Bu arada ben tarifte tatlının altına koymak için daha önce yaptığım kurabiyelerden faydalandım, boşa gitmemesi adına. 

Ancak biraz büyük koymuşum yerken biraz sıkıntı çıkarttı :) Buda aklınızda bulunsun, tatlının tabanına koyacağınız kek, kurabiye yada herhangi bir malzemeyi olabildiğince küçük koyun ki benim düştüğüm hataya düşmeyin (sonrasında doktor buna yaa insan yicek bunu azcık küçük yap gibi tepkilere maruz kalabiliyorsunuz). Umarım sizlerde beğenirsiniz. Lezzetle Kalın!


MALZEMELER
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 2.5 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 3 Adet muz
  • 2 çorba kaşığı damla çikolata
  • Tabana koymak için kek (sade veya kakolu, yada kurabiye koyabilirsiniz tamamen size kalmış)
HAZIRLANIŞI

Tencereye 1 litre süt alın. Üzerine su bardağı toz şeker,2 çorba kaşığı kakao, 2.5 çorba kaşığı unu alın. Üzerine 1 adet yumurta sarısı ekleyin. Supangleyi sürekli karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra 3 ya da 4 dakika daha bekletin. Kaselerin içine kek parçalarını yerleştirin. Kek parçalarını reçel ve su ile ıslatın. 3 adet muz kesin. Kasedeki kek parçaların üzerine muz dilimleri ilave edin. Kaselere supangleyi ilave edin. Soğuduktan sonra servis edin. Supangle Tarifi hazır. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder