Anasayfa Tasarımcının Mutfağı Tarifler Püf Noktalar İletişim

21 Mart 2014 Cuma

Pankek


Herkese Merhaba! 


Günlerden en güzeli bugün çünkü cuma :) Haftanın son gününde haftanın son gününe yakışan bir tarif paylaşacağım sizlerle. Pankek bu hafta sofralarını süslüyecek :)

Aslına bakarsanız Amerikalıların meşhur kahvaltısı pankek. Kreple aralarındaki fark ne diyecek olursanız. Pankek krepe göre daha kalın ve daha ufak. Servis şekilleri de farklı bana göre krepi tuzlu bir şeylerle denedim ama pankeki denemedim açıkçası merakta etmedim. Sanrım önümüze sürülen görsellerden dolayı hep tatlıyla yenir gibi bir düşünce kaldı aklımda. Ama bir gün denicem karar verdim. Sonuç nasıl olur bilmiyorum ama tabi ki sizlerle paylaşırım :)

Pankekin yapılışı da krep gibi kolay. Hatta bana daha kolay geldi. Krepi tavada hala havaya atarak çeviremediğim için :) Ama onuda öğrenicem az kaldı. Dediğim gibi pankek kalın ve ufak olduğu için çevirmesi daha kolay.. Umarım sizler de bizim gibi beğenirsiniz.


Lezzetli hafta sonları!

Buyurun bakalım pankek tarifine 


MALZEMELER
  • 2 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

HAZIRLANIŞI
Yumurta ve şeker iyice çırpın. Süt, un, kabartma tozu, vanilya ilave edilerek kek kıvamından biraz daha koyu olacak şekilde hamur hazırlayın. Teflon ya da yapışmaz bir tavaya az sıvı yağ dökün ve bir büyük kaşık hamur dökülerek hamurun kendi kendine yayılmasını bekleyin. Her iki tarafı da spatula ile çevrilerek pişirin. Üzerine pudra şekeri serpilerek zevkinize göre muz, kivi, çilek, çikolata, bal, reçel ile servis edebilirsiniz. Ben bal ile servis ettim. Afiyet olsun.

Not: Ben bu ölçüler ile 17 adet pankek elde ettim.








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder